PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN CONTEXTUAL TEACHING AND LEARNING (CTL) TERHADAP AKTIVITAS SISWA KELAS X DI SMA NEGERI 5 MODEL LUBUKLINGGAU TAHUN PELAJARAN 2018/2019

Main Authors: M, Srilisnani, Amin, Ahmad, Yolanda, Yaspin
Format: Article info application/pdf Journal
Bahasa: eng
Terbitan: LP4MK STKIP PGRI Lubuklinggau , 2019
Online Access: https://ojs.stkippgri-lubuklinggau.ac.id/index.php/SJPIF/article/view/319
https://ojs.stkippgri-lubuklinggau.ac.id/index.php/SJPIF/article/view/319/164
Daftar Isi:
  • This thesis is entitled "The Application of Contextual Teaching And Learning (CTL) Learning Model to the Activities of Class X Students in Lubuklinggau 5 Senior High Schools in Academic Year 2018/2019". The problem in this study is how student learning activities when practicing using CTL learning on the material magnitude and measurement of students of class X MIPA in Lubuklinggau State Senior High School 5 Model 2018/2019. The population in this study were all class X MIPA Lubuklinggau State Senior High School 5 Model 2018/2019 and part of the sample was class X MIPA 4, amounting to 36 students taken randomly. Data collection is done by observation, interviews, questionnaires, and tests. Based on data analysis that 'learning activities at practicum I had a percentage of 76.96% in good category and at practicum II had a percentage of 85.65% very good category for students of class X MIPA 4 in Lubuklinggau Model 5 High School 2018/2019.                                                
  • Skripsi ini berjudul “Penerapan Model Pembelajaran Contextual Teaching And Learning (CTL) Terhadap Aktivitas Siswa Kelas X Di SMA Negeri 5 Model Lubuklinggau Tahun Pelajaran 2018/2019”. Masalah dalam  penelitian  ini adalah Bagaimana aktivitas belajar siswa saat praktikum menggunakan pembelajaran CTL pada  materi besaran dan pengukuran  siswa kelas X MIPA di SMA Negeri 5 Model  Lubuklinggau Tahun Pelajaran 2018/2019. Populasi dalam penelitian ini  adalah seluruh kelas X MIPA SMA Negeri 5 Model Lubuklinggau Tahun Pelajaran 2018/2019 dan sebagaian sampel adalah kelas X MIPA 4 yang berjumlah 36 siswa yang diambil secara acak. Pengumpulan data dilakukan dengan teknik observasi, wawancara, angket, dan tes. Berdasarkan analisis data bahwa ‟Aktivitas belajar pada saat praktikum I memiliki persentase 76,96% kategori baik dan pada saat praktikum II memiliki persentase 85,65% kategori sangat baik terhadap siswa kelas X MIPA 4 di SMA Negeri 5 Model Lubuklinggau Tahun Pelajaran 2018/2019.