Cognitive Learning Theory And Implementation In Learning Process

Main Author: Wisman, Yossita
Format: Article info application/pdf Journal
Bahasa: ind
Terbitan: FKIP Universitas Palangka Raya , 2020
Subjects:
Online Access: https://chem-upr.education/ojs/index.php/JIKT/article/view/88
https://chem-upr.education/ojs/index.php/JIKT/article/view/88/114
Daftar Isi:
  • Education is a conscious effort carried out by guiding, teaching and training students that can cause changes in students with the aim of achieving conformity between students and their environment. The theory underlying education is basically divided into inductive-oriented theory of association meaning that your building is in the development of education is based on units of knowledge, attitudes and skills to become more universal units, the flow in this theory is the flow of behaviorism or better known as the flow of stimulus-response. the flow that assumes that education is directed at the creation of new behaviors in students . Learning is an important part that cannot be separated from the education process. Learning is a process of changing behavior and mindset experienced by individuals. Cognitive learning theory emphasizes that the most important thing in the education process is how the process occurs rather than the results achieved.
  • Pendidikan merupakan suatu usaha sadar yang dilakukan dengan cara membimbing, mengajar dan melatih peserta didik yang dapat menimbulkan perubahan dalam diri peserta didik dengan tujuan agar dapat tercapai kesesuaian anatara diri peserta didik dengan lingkungannya. Teori yang melandasi pendidikan pada dasarnya dibagi teoriasosiasi yang berorientasi induktif  artinya bangunanilmu  dalam pengembangan  pendidikan  didasarkan  atas unit-unit  pengetahuan,sikap dan keterampilan  menjadi unit  yang lebih universal ,aliran dalam teori ini adalah aliran behaviourisme  atau lebih dikenal  dengan aliran stimulus-respon. Aliran yang beranggapan  bahwa pendidikan  diarahkan pada  terciptanya perilaku-perilaku baru pada peserta didik . Belajar merupakan salah satu bagian penting yang tidak dapat dipisahkan dengan proses pendidikan. Belajar merupakan proses perubahan perilaku dan pola pikir yang dialami oleh individu. Teori belajar kognitif menekankan bahwa yang terpenting dalam proses pendidikan adalah bagaimana proses tersebut terjadi daripada hasil yang dicapai.