The Influence of Brand Image, User Image, and Product Image on the Purchasing Decision of Mitsubishi Pajero Cars at PT. Bosowa Berlian M
Main Authors: | Saleh, Misrayanti, Haerani, Siti, Reni, Andi |
---|---|
Format: | Article info application/pdf Journal |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
Magister Management, Hasanuddin University
, 2019
|
Online Access: |
https://feb.unhas.ac.id/jurnal/index.php/HJBS/article/view/225 https://feb.unhas.ac.id/jurnal/index.php/HJBS/article/view/225/135 |
Daftar Isi:
- Today, Consumers are very critical in buying, offering products that very much make consumers more selective in determining the choice of products to buy. This study aims to determine which brand image (brand image), user image (user image), and product image (product image) that most influence the decision to purchase a Mitsubishi Pajero car in Makassar City. The type of data used is qualitative data and quantitative data. The population in this study are all consumers of PT. Bosowa Berlian Motor bought a Mitsubishi Pajero car. The sample in this study has certain criteria as for these criteria, which are users of the Mitsubishi Pajero and the duration of use of at least 1 year. Data collection in this study uses a questionnaire. Data were analyzed using multiple linear regression analysis. The results of this study indicate that all brand image variables, user image, and product image of the decision to purchase a Mitsubishi Pajero car at Bosowa Berlian Motor in Makassar have a positive and significant influence on the decision dependent variable purchase of a Mitsubishi Pajero car at PT Bosowa Berlian Motor in Makassar. Product image (product image) is the most influential variable when compared to other variable data, namely brand image (brand image) and user image (user image).
- Konsumen saat ini sangatlah kritis dalam membeli, tawaran produk yang sangat banyak membuat konsumen semakin selektif dalam menentukan pilihan produk yang akan dibeli. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui manakah diantara citra merek (brand image), citra pemakai (user image), dan citra produk (product image) yang paling berpengaruh terhadap keputusan pembelian mobil Mitsubishi Pajero di Kota Makassar. Jenis data yang digunakan yaitu data kualitatif dan data kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini yaitu seluruh konsumen PT. Bosowa Berlian Motor yang membeli mobil Mitsubishi Pajero. Sampel dalam penelitian ini mempunyai pengguna mobil Mitsubishi Pajero dan lama penggunaan minimal 1 tahun. Pengumpulan data pada penelitian ini menggunakan Kuesioner. Data dianalisis menggunakan Analisis regresi linier berganda. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa semua variabel citra merek (brand image), citra pemakai (user image), dan citra produk (product image) terhadap keputusan pembelian mobil Mitsubishi Pajero pada PT Bosowa Berlian Motor di Makassar mempunyai pengaruh positif dan signifikan terhadap variabel dependen keputusan pembelian mobil Mitsubishi Pajero pada PT Bosowa Berlian Motor di Makassar. Citra produk (product image) merupakan variabel yang paling berpengaruh jika dibandingkan dengan data variabel lainnya yaitu citra merek (brand image) dan citra pemakai (user image).