Using Peer Assisted Learning Strategy (PALS) to improve seventh graders students' ability in reading descriptive text at SMP Negeri 17 Malang / Intan Dewi Novita Sari

Main Author: Sari, Intan Dewi Novita
Format: Thesis NonPeerReviewed
Terbitan: , 2017
Subjects:
Online Access: http://repository.um.ac.id/10813/
Daftar Isi:
  • ABSTRAKSariIntanDewiNovita.2017.UsingPeerAssistedLearningStrategy(PALS)toImproveStudentsReadingAbilityinReadingDescriptiveTextatSMPNegeri17Malang.UndergraduateThesisDepartmentofEnglishFacultyofLettersStateUniversityofMalang.Advisors(I)Dr.UtariPrabaAstutiM.A.(II)Dr.FuraidahM.A.KeywordsPeerAssistedLearningStrategy(PALS)readingcomprehensiondescriptivetextThisstudywasconductedforthepurposeofimprovingjuniorhighschoolstudentsabilityinreadingcomprehensionusingPeerAssistedLearningStrategy(PALS).PALSisapeerreadingactivitywhichconsistsofonehigherperformingstudentandonelowerperformingstudent.Theytaketurnsservingasacoachandreader.PALShelpstudentsincomprehendingthetext.Therearethreereadingactivitiesinthisstrategywhicharepartnerreadingwithretellparagraphshrinkingandpredictionrelay.ThisstudyusedCollaborativeClassroomActionResearch(CCAR)design.ThestepsofCCARwereplanningimplementingobservingandreflecting.Ittookonecycleconsistsoffourmeetingstoachievethecriteriaofsuccess.Thecriteriaofsuccesswas80%ofthestudentsreachedthepassinggradescoreof75.Thedataaboutthestudentsachievementandstudentsresponsetowardthestrategywerecollectedusingobservationcheckliststudentsworksheetfieldnotesquestionnaireandinterviewguide.Thesubjectsofthisstudywere32studentsofVII-3ofSMPN17Malanginthesecondsemesteroftheacademicyearof2016/2017.TheresultofthisstudyshowedthatusingPALScanimprovethestudentsreadingcomprehensionskill.Itwasshownthatallofthestudentspassedthepassinggradescoreattheendofthemeetings.Thegapbetweenthelowestandthehighestscorebecamenarrower.BasedonthefindingsofthisstudysomesuggestionscanbedirectedtowardtheEnglishteacherandfutureresearcher(s).FortheEnglishteacherthisstrategycanbeusedasalternativestrategytosolvereadingproblemsintheclass.ForfurtherresearcherswhowillconductthesamestrategytheyhavetoallocatesufficienttimeondoingeveryactivityinPALS.MoreoverfurtherresearchersarealsorecommendedtoconductthestrategyindifferentgradesandtexttypestoseewhetherthestrategycanbeimplementedtosolvestudentsproblemsinreadingEnglishtextofalltypes.ABSTRAKSariIntanDewiNovita.2017.PenggunaanPeerAssistedLearningStrategy(PALS)UntukMeningkatkanKemampuanMembacaTeksDekskripsiSiswakelas7diSMPNegeri17Malang.SkripsiJurusanPendidikanBahasaInggrisFakultasSastraUniversitasNegeriMalang.Pembimbing(I)Dr.UtariPrabaAstutiM.A.(II)Dr.FuraidahM.A.KataKunciPeerAssistedLearningStrategy(PALS)pemehamanmembacateksdeskriptifTujuanpenelitianiniadalahuntukmeningkatkanpemahamanmembacapadasiswasekolahmenengahpertamamenggunakanteknikPeerAssistedLearningStrategy(PALS).Palsadalahaktivitasmembacasecaraberpasanganyangterdiridarisatusiswayangmempunyaikemampuanlebihtinggidansatusiswayangmempunyaikemampuanrendah.PALSmembantusiswadalampemahamibacaankhususnyauntuksiswayangberkemampuanrendah.DalammembacadenganmetodePALSsiswabergeliranperansebagaicoachdanreader.Langkah-langkahdidalamPALSdiantaranyaadalahrekanmembacadanmenceritakankembalimeringkasparagrafdanmemprediksi.DesainPenelitianinimenggunakanPenelitianTindakanKelasKolaboratifyangmeliputiempattahapanyaituperencanaanpenerapanpengamatandanperefleksian.Penelitianinidilaksanakandalamsatusiklusyangterdiridariempatpertemuanpembelajaranuntukmencapaikriteriasukses.Kriteriasuksesdaripenelitianiniadalah80%darisiswadapatmencapaistandarskoryangditetapkanyaitu75.DatatentangpencapaiansiswadanresponterhadapmetodePALSdiambildarilembarkerjasiswaobservasicatatanpenelitiangketdanwawancara.Subyekpenelitianiniadalah32siswakelasVII-3diSMPN17Malang.HasilpenelitianinimenunjukkanbahwapenggunaanPALSdapatmeningkatkansiswadalammemahamibacaandibuktikandengansemuasiwamencapaitargetskordalamakhirpertemuan.Jarakskorantarasiswaberkemampuantinggidansiswaberkemampuanrendahsemakinsempit.BerdasarkanhasildaripenelitianpenelitimenjajukanduasaranuntukguruBahasaInggrisdanuntukpenelitimendatang.UntukguruBahasaIngrrisstrategiinidapatdigunakansebagaistrategialternatifuntukmemecahkanmasalahmembacadikelas.UntukpenelitimendatangdisarankanuntukmembagiwaktusecaraefesiendalammelakukansetiaplangkahdiPALS.DisarankanjugauntukmelakukanpenelitiandenganjenisteksyangberbedauntukmengetahuiapakahmetodePALSdapatdiimplementasikanuntukmemecahkanmasalahmembacabahasaInggrisdisemuajenisteks.