Cohesive device errors in Indonesian EFL students' writing / Meyga Agustia Nindya

Main Author: Nindya, Meyga Agustia
Format: Thesis NonPeerReviewed
Terbitan: , 2019
Online Access: http://repository.um.ac.id/10486/
Daftar Isi:
  • COHESIVEDEVICEERRORSININDONESIANEFLSTUDENTSWRITINGMeygaAgustiaNindya(meygaan14gmail.com)UniversitasNegeriMalangIndonesiaJalanSemarang5MalangAbstractThestudyattemptstoinvestigatetheoccurenceofcohesivedeviceserrorsfoundinIndonesianstudentswritingandfindoutpossiblecausesthatcontributetotheerrors.Thisstudyemploysacorpus-basedstudyapproachanalyzingtwentyargumentativeessays.Theerrordescriptionscovermisuseomissionandunnecessaryaddition.Theresultsrevealthatfrom2380cohesivedevices750ofthemperformerror.Themostfrequenterrorsareontheuseofreferenceandfollowedbyconjunction.Thestudyconcludesthatmostoftheerrorsarecausedbyintralingualtransfer.Recomendationsarealsogivenaspedagogicalimplicationsofthisstudy.KeywordscohesivedeviceserroranalysisargumentativeessaysAbstrakPenelitianinibertujuanuntukmengetahuijumlahkesilapanperangkatkohesifyangterdapatpadateksmahasiswaIndonesiasertamencaritahukemungkinanyangmenjadipenyebaberor.Penelitianinimenggunakanpendekatankorpusyangmenganalisis20esaiargumentatif.Penjabarankesilapanmeliputipenyalahgunaanpenghilangandantambahanyangtidakdiperlukan.Hasilpenelitianinimenunjukkanbahwadari2380perangkatkohesif175diantaranyadinyatakansalah.Kesalahanyangpalingbanyakditemukanadalahpenggunaanreferansidandiikutiolehkonjungsi.Penelitianmenyimpulkanbahwapenyebabkesalahanpalingutamaadalahperalihanintra-bahasa.Saran-saranjugadisajikansebagaiimplikasipedagogisdaripenelitianini.Katakunciperangkatkohesifanalisiskesilapanesaiargumentatif