Cohesive device errors in Indonesian EFL students' writing / Meyga Agustia Nindya
Main Author: | Nindya, Meyga Agustia |
---|---|
Format: | Thesis NonPeerReviewed |
Terbitan: |
, 2019
|
Online Access: |
http://repository.um.ac.id/10486/ |
Daftar Isi:
- COHESIVEDEVICEERRORSININDONESIANEFLSTUDENTSWRITINGMeygaAgustiaNindya(meygaan14gmail.com)UniversitasNegeriMalangIndonesiaJalanSemarang5MalangAbstractThestudyattemptstoinvestigatetheoccurenceofcohesivedeviceserrorsfoundinIndonesianstudentswritingandfindoutpossiblecausesthatcontributetotheerrors.Thisstudyemploysacorpus-basedstudyapproachanalyzingtwentyargumentativeessays.Theerrordescriptionscovermisuseomissionandunnecessaryaddition.Theresultsrevealthatfrom2380cohesivedevices750ofthemperformerror.Themostfrequenterrorsareontheuseofreferenceandfollowedbyconjunction.Thestudyconcludesthatmostoftheerrorsarecausedbyintralingualtransfer.Recomendationsarealsogivenaspedagogicalimplicationsofthisstudy.KeywordscohesivedeviceserroranalysisargumentativeessaysAbstrakPenelitianinibertujuanuntukmengetahuijumlahkesilapanperangkatkohesifyangterdapatpadateksmahasiswaIndonesiasertamencaritahukemungkinanyangmenjadipenyebaberor.Penelitianinimenggunakanpendekatankorpusyangmenganalisis20esaiargumentatif.Penjabarankesilapanmeliputipenyalahgunaanpenghilangandantambahanyangtidakdiperlukan.Hasilpenelitianinimenunjukkanbahwadari2380perangkatkohesif175diantaranyadinyatakansalah.Kesalahanyangpalingbanyakditemukanadalahpenggunaanreferansidandiikutiolehkonjungsi.Penelitianmenyimpulkanbahwapenyebabkesalahanpalingutamaadalahperalihanintra-bahasa.Saran-saranjugadisajikansebagaiimplikasipedagogisdaripenelitianini.Katakunciperangkatkohesifanalisiskesilapanesaiargumentatif