HASIL BELAJAR IPS TERPADU, (TGT) DAN MAKE A MATCH MEMPERHATIKAN MOTIVASI BELAJAR

Main Authors: Pratikna, Aulia Bagas, Nurdin, Nurdin, Rusman, Tedi
Format: Article info application/pdf eJournal
Bahasa: eng
Terbitan: FKIP Unila , 2019
Online Access: http://jurnal.fkip.unila.ac.id/index.php/JEE/article/view/17834
http://jurnal.fkip.unila.ac.id/index.php/JEE/article/view/17834/pdf
Daftar Isi:
  • The purpose of this study was to determine differences of learning outcomes and interactions between learning models and learning motivation towards learning outcomes in integrated social science subjects. The method used in this study is a quasi-experimental approach. The results of data analysis showed that there were differences in the integrated social science subjects learning outcomes of students who have high, medium, and low learning motivation in students learned using the (TGT) model with Make A Match, and there were interactions between learning models and learning motivation towards learning outcomes. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui perbedaan hasil belajar dan interaksi antara model pembelajaran dan motivasi belajar terhadap hasil belajar pada mata pelajaran IPS Terpadu. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah pendekatan eksperimen semu. Hasil analisis data menunjukkan ada perbedaan hasil belajar IPS Terpadu siswa yang memiliki motivasi belajar tinggi, sedang dan rendah pada siswa yang pembelajarannya menggunakan model (TGT) dengan Make A Match dan ada interaksi antara model pembelajaran dan motivasi belajar terhadap hasil belajar. Kata kunci: hasil belajar, Motivasi belajar, Make A Match, (TGT).