SISTEM PENJUALAN TOKO “JANGKAR PRUSIK” BERBASIS WEB
Main Authors: | Ardianingtyas, Ade, Purwatiningtyas, Purwatiningtyas |
---|---|
Format: | Article info eJournal |
Terbitan: |
Information Technology and Telematics
, 2019
|
Online Access: |
https://www.unisbank.ac.id/ojs/index.php/fti3/article/view/6578 |
Daftar Isi:
- Abstraction The development of information technology and communication science is now quite rapidly growing with the internet. This also affects the development of the economy in Indonesia. Economic development in Indonesia also affect the lifestyle of people in doing transactions that initially met directly, now a transaction through online media, one of which is the website. One businessman who sees opportunities from the utilization of this website is a store called "Jangkar Prusik" which sells accessories such as necklaces and bracelets. Therefore, researchers want to create a system of selling "Jangkar Prusik" Web-based store to facilitate the sale of this store. The making of this website uses Waterfall method from Roger S. Pressman (2001) which initially started with system requirement analysis, system design, implementation, program testing, and maintenance. This website is made to facilitate the management of existing data. In addition, also to facilitate the marketing, promotion, and product sales online at the "Jangkar Prusik" store. From the results of system testing performed, the system is able to facilitate the management of existing data. In addition, the system can also facilitate the marketing, promotion, and sale of products at the "Jangkar Prusik" store. The system is also capable of providing monthly transaction reports containing the date of purchase, consumer name, the name of the purchased product, the amount of product purchased, the unit price, shipping costs, and the total payment.
- Abstraksi Perkembangan ilmu teknologi informasi dan komunikasi sekarang cukup berkembang pesat dengan adanya internet. Hal ini turut mempengaruhi perkembangan pada ekonomi di Indonesia. Perkembangan ekonomi di Indonesia juga mempengaruhi gaya hidup masyarakat dalam melakukan transaksi yang awalnya bertemu secara langsung, kini menjadi transaksi melalui media online, salah satunya yaitu website. Salah satu pelaku bisnis yang melihat peluang dari pemanfaatan website ini adalah sebuah toko bernama “Jangkar Prusik” yang menjual aksesoris berupa kalung dan gelang. Oleh karena itu, peneliti ingin membuat sistem penjualan toko “Jangkar Prusik” berbasis web untuk mempermudah penjualan dari toko ini. Pembuatan website ini menggunakan metode Waterfall dari Roger S. Pressman (2001) yang pada awalnya dimulai dengan analisis kebutuhan sistem, desain sistem, implementasi, pengujian program, dan pemeliharaan. Website ini dibuat untuk mempermudah pengelolaan data-data yang ada. Selain itu, juga untuk mempermudah pemasaran, promosi, dan penjualan produk secara online pada toko “Jangkar Prusik”. Dari hasil pengujian sistem yang dilakukan, sistem mampu mempermudah pengelolaan data-data yang ada. Selain itu, sistem juga dapat mempermudah pemasaran, promosi, dan penjualan produk pada toko “Jangkar Prusik”. Sistem juga mampu memberikan laporan transaksi tiap bulannya yang berisi tanggal pembelian, nama konsumen, nama produk yang dibeli, jumlah produk yang dibeli, harga satuannya, ongkos kirim, dan total keseluruhan pembayaran